Aanmeldprocedure

Hartelijk dank voor uw interesse in onze mooie school. Met veel plezier leiden wij u rond in ons gebouw en vertellen wij over ons onderwijs. Bel ons gerust voor een afspraak (070-3661515), neem uw kind(eren) vooral mee! . Mocht u na uw bezoek net zo enthousiast zijn over ons onderwijs als wij en kiezen voor De Drentse Hoek, dan hanteren wij de volgende procedure:

Aanmelden voor groep 1,

In het kwartaal waarin uw kind drie jaar wordt, krijgt u van de gemeente een ansichtkaart en het Aanmeldformulier voor Primair Onderwijs (PO) toegestuurd. Als uw kind drie jaar is, kunt u uw kind namelijk aanmelden bij een basisschool. Aanmelden voordat uw kind drie jaar is, is niet mogelijk.

Onze school heeft een ‘leerlingplafond’. Wij werken met een maximumaantal plaatsen, aanmeldperioden, voorrangsregels en loting, omdat wij vaak meer aanmeldingen krijgen dan dat er plaatsen beschikbaar zijn.

Als onze school uw eerste keuze is, dan is het belangrijk dat u uw kind aanmeldt in de juiste aanmeldperiode (klik hier voor het overzicht van de aanmeldperioden) en dat u meerdere scholen invult op het Aanmeldformulier. Op de ansichtkaart die u van de gemeente Den Haag ontvangt als uw kind bijna drie jaar is, staat meer informatie over de Haagse aanmeldprocedure. U kunt hiervoor ook de Scholenwijzer bezoeken.

Wij hanteren de volgende voorrangsregels.

• Een oudere broer of zus zit al op de school;
  • Het kind gaat naar een voorschoolse voorziening (peuteropvang met voorschoolse educatie of dagopvang) die nauw samenwerkt met de school; namelijk Het Drentse Hoekje

Lever het Aanmeldformulier persoonlijk in bij de administratie van onze school (neem het identiteitsbewijs mee van uw kind). Wij kijken uit naar uw aanmelding!

Vanaf 4 jaar

Wij hanteren een maximale groepsgrootte van 27 leerlingen. De meeste groepen hebben dit aantal bereikt. Voor deze groepen hanteren wij een wachtlijst. Wilt u weten of er een wachtlijst is, of een wachtlijst aanmelding doen, neem dan contact op met onze administratie via het nummer 070-3771515. Indien er een plek vrij is in de betreffende groep zal altijd eerst een kennismakingsgesprek gepland worden, en als er sprake dat een leerling van een andere basisschool komt, wordt er altijd met deze school contact opgenomen. Wanneer tijdens de kennismaking, of tijdens het contact met de huidige school,  blijkt dat uw kind speciale behoeften heeft, maken wij na het eerste gesprek samen een afspraak met onze intern begeleider om te kijken wat de school uw kind kan bieden om het goed tot ontwikkeling te laten komen. Bij het plaatsen vanuit de wachtlijst wordt altijd rekening gehouden met de groepssamenstelling en leerbehoeften van de leerlingen.

Bij plaatsing op onze school worden de gegevens van uw kind opgenomen in ons registratiesysteem. Rond de eerste schooldag ontvangt u via de administratie of de leerkracht een brief met daarop een koppelcode voor Social Schools. Dit is het oudercommunicatiesysteem waarmee u uw kind kunt afmelden bij  ziekte en waarmee u contact kunt onderhouden met de leerkrachten. Ook ontvangt u via Social Schools wekelijks een weekbericht uit de groep en 2 wekelijks een nieuwsbrief. Natuurlijk heeft persoonlijk (telefonisch of live) contact onze voorkeur.

Wij hopen dat u een positieve indruk krijgt tijdens de kennismaking en rondleiding en zouden het erg leuk vinden uw kind te mogen verwelkomen op onze school!

Met vriendelijke groet, namens het gehele Drentse Hoek team,

Jordy Verheij (directeur)
Henny van der Meer (adjunct-directeur)